Vragen? Bel 077 - 2300011 | Contact | Primaveralife op Facebook | Primaveralife op Instagram

Over primavera

De PRIMAVERA filosofie

PRIMAVERA - Een krachtig geheel van geur, licht en vreugde.
Through the natural healing power of precious plant oils we enhance the highest quality of life in balance with nature and humankind.

Onze missie

 

 

“Als oprichters van PRIMAVERA hebben we er onze levensmissie van gemaakt om natuurlijke producten van uitmuntende kwaliteit te ontwikkelen in een verantwoorde omgang met de natuur en deze duurzaam te produceren. Achter al onze beslissingen schuilt de gedachte dat pure en onvervalste natuur perfecte balans en evenwicht geeft. PRIMAVERA gaat daarom zorgvuldig en respectvol om met de hulpbronnen van de aarde. ”

Ute Leube en Kurt Ludwig Nübling, PRIMAVERA-oprichters

 

Onze principes

  1. Een verantwoorde omgang met mensen, natuur en milieu is een vereiste bij het nemen van alle beslissingen.
  2. Onze dagelijkse drijfveer is om aan de behoeften van onze klanten te voldoen. We behandelen ze respectvol, met waardering en hartelijkheid en hechten veel waarde aan deskundig advies.
  3. Met onze zorgvuldig vervaardigde producten willen we bijdragen aan meer levensvreugde in het leven van onze klanten. Ons doel is dat ze inspireren tot een gezonde levensstijl.
  4. Wij verbinden ons ertoe om alleen producten van de hoogst mogelijke kwaliteit en zuiverheid te verkopen. De ontwikkeling van ecologische teeltprojecten en eerlijke handel is vanaf het begin altijd een zaak geweest die ons na aan het hart ligt en wordt door ons actief gepromoot.
  5. We delen onze jarenlange, gekwalificeerde en levendige kennis met elkaar en met al onze zakenpartners.
  6. PRIMAVERA wordt gedragen door de beleving en passie van haar medewerkers. Hiervoor creëren we een bijzondere werkomgeving.
  7. Onze interne en externe samenwerkingsverbanden zijn gebaseerd op duidelijke en eerlijke afspraken en contracten.
  8. Met vooruitziende blik, moed en oplossingsgerichtheid gaan we als team de groeiende uitdagingen aan.
  9. Wederzijds vertrouwen en respect zijn essentiële voorwaarden voor het realiseren van onze bedrijfsfilosofie en onze bedrijfsdoelstellingen. We zijn er voortdurend mee bezig.

Maak kennis met PRIMAVERA in het onderstaande filmpje (kies indien gewenst bij "instellingen" voor Nederlandse ondertiteling).

 

Het natuurparadijs van
PRIMAVERA

Het streven naar duurzaamheid is terug te zien in het gebouw van PRIMAVERA in Oy-Mittelberg. De vormen van het gebouw zijn afgeleid van de natuur. Het gebouw ligt harmonieus in het heuvelachtige Allgäu.

Het PRIMAVERA natuurparadijs is door innovatieve tuinarchitectuur ontstaan en bevat meer dan 38.000 biologische kruiden en geneeskrachtige planten. Het gebouw wordt verwarmd en gekoeld door middel van warmte terugwinning, infrarood verwarming, lucht-warmtewisselaars en fotovoltaïsche zonne-energie. Er wordt geen gebruik gemaakt van fossiele brandstoffen. De perfecte symbiose van schoonheid en voordelen voor het milieu is terug te vinden in het groene dak. Het groene dak reguleert de temperatuur in het gebouw, filtert het regenwater en vormt zo een nieuwe leefomgeving voor bijen, vlinders en overige dieren.

Zo mooi kan duurzaamheid zijn!

 

 

Wat duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid
voor PRIMAVERA betekent.

Een leefbaar milieu voor toekomstige generaties.

Het doel van PRIMAVERA is voor de toekomstige generaties een leefbare wereld achter te laten. Dit is vanaf dag één het streven geweest van PRIMAVERA. Dit begint bij de manier waarop PRIMAVERA samenwerkt met de bioteelt partners, bij de inwinning en verwerking van de planten. De voltooiing vindt plaats in het eigen gebouw, dat volgens ecologische en energetische principes is gebouwd.

Project in Bhutan

PRIMAVERA is ervan overtuigd dat, mits er een blijvende samenwerking is tussen de mens en de natuur, dit zijn vruchten afwerpt. Een goed voorbeeld hiervan is de samenwerking met de bioteelt partner in het Koninkrijk Bhutan. In 1990 bezochten de oprichters van PRIMAVERA, Ute Leube en Kurt Ludwig Nübling, voor het eerst Bhutan. Ze waren gefascineerd door de diversiteit en schoonheid van dit land. Ze raadden de koning en zijn raadslieden aan om biologische landbouw in te voeren. Bhutan streeft ernaar om het eerste land ter wereld te worden dat volledig bestaat uit biologische landbouw. Vanaf de eerste ontmoeting is er een open en eerlijke, op vertrouwen gebaseerde samenwerking ontstaan. In de zeepindustrie van Bhutan wordt de natuurzeep met lemongrass en gember exclusief voor PRIMAVERA met de hand gemaakt. Door dit project helpt PRIMAVERA honderd families om een zelfstandig leven te leiden.

Het PRIMAVERA
kenmerk

Het PRIMAVERA logo stamt af van een 2000 jaar oude fresco uit Pompeï, waarbij de godin van de lente symbool staat voor de natuurzuivere kwaliteit.

Godin van de lente
PRIMAVERA betekent lente. De godin van de lente staat symbool voor het bloeiende leven en natuurlijke schoonheid.

Jurk
De saffraankleurige lange jurk duidt op de zuiverheid en kostbaarheid van de natuur.

Hoorn
Symboliseert de overvloed van de natuur, wat de basis is van onze producten

Bloeiende struik
Twijgen en bloemen staan voor de natuurzuivere en groene oorsprong van de inhoudsstoffen van PRIMAVERA.

Groene achtergrond
Het frisse groen staat voor groei, energie en levensvreugde. Groen symboliseert balans en harmonie.