Vragen? Bel 077 - 2300011 | Contact | |

Nieuwsbericht

PRIMAVERA ontvangt voor de derde keer de GREEN BRAND Award

Voor de derde achtereenvolgende keer heeft PRIMAVERA het gerenommeerde GREEN BRAND duurzaamheidscertificaat behaald. Op 1 December 2017 nam PRIMAVERA's Managing Director Titus Kaufmann het certificaat in ontvangst in het sfeervolle Senckenberg Natuurmuseum in Frankfurt, uitgereikt door Norbert Lux, Managing Director van de Green Brand organisatie. Dit mooie resultaat op het gebied van de aromatherapie is wederom het onderbouwde bewijs van onze consequente en geëngageerde aanpak op gebied van duurzaamheid. De waardering voor 2017/2018 werd verkregen voor verdere verbeteringen van productwaarden. Met name de succesvolle energiebalans en alle bewustwordingsinspanningen hebben bijgedragen aan het verbeteren van de algehele resultaten.



De jury van de GREEN BRAND organisatie kende op 13 November j.l. maar liefst 38 "groene stempels" toe voor ecologische inzet. Titus Kaufmann, Managing Director van PRIMAVERA, is verheugd over de verlenging van het GREEN BRAND certificaat voor nog eens twee jaar: "De dagelijkse inspanningen om ecologisch coherent en transparant op te treden laat resultaat zien. Het verheugt mij dat PRIMAVERA zich in de algemene classificatie opnieuw heeft kunnen verbeteren. Verbeteringen in het productieproces en het terugbrengen van het grondstof- en materiaalgebruik hebben hieraan bijgedragen. Bij het hoofdkantoor in Oy-Mittelberg zijn milieumaatregelen en duurzame verantwoordelijkheid voelbaar én zichtbaar. Het evenementenprogramma in ons "Natuurparadijs" dat hierop is afgestemd, is inmiddels een begrip voor bezoekers." PRIMAVERA vanaf het begin GREEN BRAND Met het GREEN BRAND certificaat werden voor het eerst in 2013 in Duitsland merken gewaardeerd, die bewustwording op gebied van duurzaamheid, milieu en een gezonde leefstijl in hun bedrijfsfilosofie meedragen. PRIMAVERA behoorde vanaf het begin tot deze merken. Volgens een complex proces werden sindsdien talrijke parameters op gebied van duurzame bedrijfsvoering getest en iedere twee jaar beoordeeld. Criteria zijn bijvoorbeeld doelstelling van de onderneming, energie- en grondstofverbruik, emissies, afvalstrategie, maar ook criteria zoals de invoering van milieubeheersystemen, bewustmaking, evenals maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bij energieverbruik, interne bewustmaking en bevordering van duurzame consumptie behaalt PRIMAVERA van oudsher bijzonder goede resultaten. Foto: PRIMAVERA grondleggers Kurt L. Nübling en Ute Leube met PRIMAVERA Managing Director Titus Kaufmann (van links naar rechts).



Terug naar het nieuwsoverzicht »